۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۹۸
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نسبت روزهای هوای پاک تهران از ابتدای سالجاری تا 20 مهرماه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ( 1392 ) سه برابر شده است.
سعید متصدی اظهار کرد:برآوردها نشان می دهد نسبت روزهای سالم سالجاری در مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته و روزهای ناسالم حدود 25 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این آمار درباره نسبت وضعیت هوا در سالجاری در مدت مشابه سال 90 نشان می دهد روزهای پاک 6 برابر شده، روزهای ناسالم 60 درصد کاهش و روزهای سالم 50 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می دهد از ابتدای سالجاری تا 20 مهرماه 6 روز هوای پاک، 146 روز سالم و 53 روز ناسالم داشتیم ، در سال 92 در مدت مشابه دو روز پاک، 132 روز سالم و 71 روز ناسالم و سال 91 در مدت مشابه روز پاک گزارش نشده بود، 135 روز سالم و 70 روز ناسالم بود. همچنین در سال 90 نیز روز پاک نداشتیم ، 72 روز سالم و 133 روز ناسالم گزارش شده بود.

متصدی افزود: امسال نیز بیشتر روزهای ناسالم بعد از بروز توفان در تاریخ 12 خرداد ماه در تهران گزارش شده است زیرا بیشتر روزهای ناسالم مربوط به وجود گرد و غبار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه عوامل متعددی در بهبود وضعیت هوا تاثیر داشته اند گفت: توزیع سوخت استاندارد، حذف بنزین پتروشیمی و استاندارد سازی خودروها از جمله اقداماتی است که کاهش آلودگی هوا در کلان شهر ها از جمله تهران را به همراه داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر