۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۹۳
استان همدان:
هفته پدافند غیرعامل از سوم آبان در استان آغاز و تا هشتم آبان سال جاری ادامه دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همدان در شورای پدافند غیر عامل استان همدان از برگزاری کارگاه آموزشی معرفی حملات سایبری به مدیران دستگاه‌ها، کارشناسان فناوری اطلاعات، مدیران حراست و کارشناسان پدافند غیر عامل خبر داد.

مجتبی ساکی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی حملات سایبری برای مسئولان و کارشناسان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بررسی ایمنی پورتال یک دستگاه اجرایی در استان همدان به منظور بررسی آسیب‌پذیری آن در هفته پدافند غیرعامل انجام خواهد شد. ابلاغ توصیه‌های سایبری و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها از برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در هفته پدافند غیرعامل خواهد بود.

منصور ستوده، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز از برگزاری پیاده‌روی همگانی در یکی از روزهای هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: این پیاده‌روی براساس دستورالعمل وزارت نیرو و به منظور افزایش روحیه بین کارکنان و تبیین مسائل پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز از شناسایی و احصاء تهدیدات حوزه جهاد کشاورزی در پدافند غیرعامل خبر داد و تصریح کرد: مهمترین مشکل در حوزه جهاد کشاورزی نبود هماهنگی میان حوزه‌های مختلف جهاد در شهرستان‌هاست که باید برطرف شود.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه مشکلات در شهرستان‌ها مختلف بررسی شده، خاطرنشان کرد: در هر یک از شهرستان‌های استان برنامه‌هایی برای آگاهی‌بخشی و جلوگیری از تهدیدات مختص مشکلات همان شهرستان در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه احداث مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری همدان آغاز شده، اظهار کرد: شهرداری همدان همواره در حوزه پدافند غیر عامل برای مقابله با حوادث آمادگی دارد.

عباس صوفی یادآور شد: شهرداری همواره آماده اجرای وظایف خود در مقابله با اتفاقاتی چون بارش برف و سیل است.

در ادامه مطرح شد که با توجه به تقارن هفته پدافند غیرعامل با فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان از اساتیدی که بتوان مباحث پدافند غیر عامل را با محرم و صفر پیوند بزنند دعوت شده و در مراسم سوگواری مباحث آموزشی پدافند غیر عامل مطرح شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر