۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۸۷
افشار:
مديركل پدافند غيرعامل استان قزوین گفت: سه مانور با موضوعات متنوع در هفته پدافند غير عامل در استان برگزار می شود.
محمد افشار در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با اشاره به اینکه كارگروه پدافند غير عامل يكي از فعال ترين و موثر ترين كارگروه هاي استان است، اظهارداشت: انگيزه ،ثابت قدمي و هدف مند بودن رمز موفقيت جمعيت هلال احمر در مديريت كارگروه و اجرائي شدن اهداف و مقاصد آن است.

وي افزود: با توجه به وظائف كارگروه پدافند غير عامل كه مربوط به قبل و حين حادثه مي باشد، جدي گرفتن آموزش ها امري ضروري است و كليه دستگاه ها مي بايست با همتي افزون به آن بپردازند و سعي كنند در تركيب اعضاء تيم هاي واكنش سريع از اعضاء ثابت استفاده كنند تا سرفصل هاي پيوسته آموزشي موثرتر و قابل بهره برداري شود.

افشار با اشاره به اخذ مجوز دوره ضمن خدمت پدافند غير عامل جهت كاركنان دستگاه ها افزود: در تلاش جهت تاسيس پ‍ژوهشكده پدافند غير عامل در استان هستيم كه بتوانيم با گسترش علوم پدافن و اشاعه آن در جهت فرهنگ سازي قدم برداريم كه مقدمات اين مهم فراهم شده است.

وي در ادامه افزود: در هفته پدافند غير عامل برنامه هاي متنوعي طرح ريزي شده است كه يكي از آنها اجراي 3 مانور با اهداف ايجاد هماهنگي بيشتر بين دستگاهي و آمادگي قبل از حادثه با موضوعات امنيتي، بيولوژيكي و هسته اي برگزار خواهد شد.

حكمت الله هاشمي معاون امداد و نجات استان قزوين نیز در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش در ايجاد آمادگي تيم ها در مواقع ضروري بيان داشت: در راستاي اجراي طرح آموزشي 360 ساعته جهت اعضاء، فاز اول آن كه شامل آموزش كمك هاي اوليه بود، با موفقيت به پايان رسيد وفاز دوم آموزش هاي عمومي با سرفصل نقشه خواني و موقعيت يابي آغاز خواهد شد.

وي در ادامه گفت: با توجه به نياز مبرم فرهنگ ايمني و مقابله با بلايا و با همراهي بسيار خوب سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر كشور، آموزش هاي همگاني از طريق اين معاونت ، با قوت در حال پيگيري و اجرا مي باشد كه استان قزوين در سطح كشوري از جايگاه مطلوبي برخوردار است.

معاون امداد و نجات استان قزوين اظهار داشت: در طرح ريزي  آينده كارگروه ، تهيه لباس متحدالشكل جهت اعضاء و تيم هاي واكنش سريع دستگاه ها، برنامه ريزي آموزش  هاي تخصصي كارگروه ، استفاده از مجوز آموزش هاي ضمن خدمت در جهت برگزاري دوره ها در دستور كار قرار دارد كه پشتيبان اجراي آنها ، حضور پرشور و با انگيزه اعضاء كارگروه در برنامه ها و هم سوئي آنان با سياست گذاري هاي كارگروه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر