۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۶۴
معاون استاندار:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: موضوع پدافند غیر عامل باید به صورت ریشه ای در دانشگاه و در مقطع تحصیلات تکمیلی وارد شود.
به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام علی بنایی روز سه شنبه در جلسه پدافند غیر عامل که در تالار امام رضا(ع) افزود: مسئله پدافند غیر عامل مثل یک روح در کالبد جامعه است و باید برنامه های منسجم تری در این حوزه از سوی دستگاه ها دیده شود.

وی با بیان اینکه این موضوع به فرهنگسازی نیاز دارد افزود: هم کار رسانه ای و روزنامه ای باید در این زمینه انجام و هم باید در کتب درسی به آن پرداخته شود تا جزئی از رفتار مردم شود.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه اختصاص سالانه یک هفته به پدافند غیر عامل، پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست گفت: باید برای این موضوع برنامه های عمیق تر و تاثیرگذارتر داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید در قم رشته های مربوط به این موضوع را در حوزه تحصیلات تکمیلی وارد کنیم تا این موضوع در جامعه موجودیت پیدا کند.

بنایی اظهار داشت: مسئله پدافند غیر عامل نیاز به سرمایه گذاری دراز مدت دارد و یک نیاز اساسی کشور است که با تعارف و شعار برآورده نمی شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس گفت: توزیع اقلام فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه در هفته پدافند غیر عامل باید با استفاده از اولویت سازی و با پراکندگی مناسب اتفاق بیفتد.

بنایی افزود: صدا و سیمای قم هم باید به تناسب این هفته برنامه تهیه کرده و مسائل مختلف و طرح های تهدیدآمیز را برای مردم باز کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته پدافند غیر عامل باید الزام آور باشد گفت: این کاری است که باید به صورت ریشه ای پیگیری شود و صرف رفع تکلیف نباید به آن نگاه کرد.

وی افزود: برنامه های دستگاه ها در این حوزه نباید تنها به هفته پدافند غیر عامل محدود شود بلکه باید برنامه ای داشته باشد تا در طول سال پیگیری شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر