۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۶۲
پدافند غیرعامل استان همدان:
جلسه پدافند زیستی درسالن فرمانداری استان همدان تشکیل گردید.
رحيم الوندى  مدیرکل پدافندغیرعامل استان همدان درجلسه پدافند زیستی شهرهمدان افزود: اگر طرح جامــع پدافند غيرعامل اجرايى شود دســتگاههاى اجرايى در صورت بروز تهديدات احتمالى درخصــوص تهيه غذا، دارو، برق، گاز و موارد ديگر آمادگى لازم را خواهند داشت.

وى طــرح پدافند غيرعامل را راهكارى براى تســريع در ارائه خدمات توســط مديريت بحران دانســت و گفت: پدافند زيستى،ســايبرى و غيرعامل عمده تريــن بخشهاى پدافنــد غيرعامل راتشكيل میدهند.

معــاون عمرانى و برنامه ريــزى فرماندارى همدان بــا بيان اينكه پدافند غيرعامل جزو مهمى از راهبرد بازدارندگى است، گفت: پدافند غيرعامل موضوعى اســت كه مسئولان كمتر به آن ورود پيدا كردند و به صورت سطحى به آن توجه شده است.

محمدعلى محمدى در نشســت پدافند زيستى شهرستان همدان افزود: متوليان امر فرهنگى بايد در زمينه پدافند غيرعامل فرهنگ سازى و اين موضوع مهم را در جامعه نهادينه كنند.

وي با بيان اينكه هنوز در ساخت وســازها به صورت سنتى عمل می شــود،گفت: در مقاوم سازى روســتاها بايدكاربرى هاى ديگر نيزمــورد توجه قرار گيردكه در اين زمينه نقش نظام مهندســى و راه و شهرسازى در ساخت و سازها انكار ناپذير است.

محمدى بازار همدان را يك مكان تهديد برشمرد و گفت: بازار ســنتى همدان مســتعد هر نوع تهديد اســت و براى ساماندهى آن برنامه بلندمدت و كوتاهمدت نياز است.وى بر عدم تمركز خدمات در مركز شهر همدان تأكيد كرد و گفت:همه خدمات به نوعى به مركزشهرهمدان منتقل شده كه اين واحدهاى خدماتى موجب ايجاد ترافيكى شده كه گريبانگير شهرشده است.

رئيس جهادكشــاورزى شهرســتان همدان نيز با بيان اينكه ورودسموم و كود نا مرغوب و بذرهاى آلوده، اقتصاد كشور را نشانه گرفته اســت، اظهار كرد: نقش رسانه و مطبوعات در زمينه پدافند غيرعامل بسيار پررنگ است.

جواد رشــيدى افزود: جهاد كشاورزى همدان در زمينه دامپرورى و عوامل خطرزا كه آلودگى بيشترى دارند فعاليتهاى خوبى را انجام داده تا با بهداشتى كردن محل، اين آلودگى ها را به حداقل برسانند.

وى ادامه داد: توســعه نژاد مقاوم، بذر مناسب و مقاوم به سرما ودير گل از برنامه هاى خوب جهاد كشــاورزى همدان در زمينه پدافندغيرعامل است. مديركل پدافند غيرعامل استاندارى همدان هم گفت:اجراى طرح جامع پدافندغيرعامل درشهرستانها موجب خود اتكایی دستگاههاى اجرايى می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر