۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۵۴
معاون استاندار کردستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مردم از ارکان اصلی پدافند غیر عامل هستند و آن را باید برای مردم تبیین کرد تا شناخته شود.
علیرضا آشناگر در جلسه پدافند غیرعامل استان که به منظور بررسی برنامه های هفته پدافند غیرعامل برگزار شد افزود: کشورهایی که در زمینه پدافند غیرعامل سرآمد هستند جزو کشورهای امن دنیا محسوب می شوند.

وی گفت: باید این مسئله برای مردم تبیین شود تا مسوولین امر همکاری داشته باشند اما باید به گونه ای عمل کنیم که از لحاظ روانی، بار منفی نداشته باشد.

آشناگر در ادامه آموزش در این زمینه را بسیار مهم دانست و گفت: علاوه بر آموزش مردم باید آموزش کارگروه های 11 گانه شورای پدافند استان نیز مد نظر قرار گیرد بویژه در بحث قرارگاه ها (زیستی و سایبری) که مبحثی جدید و تخصصی است و نیاز به آموزش توسط مربیان زبده دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، عدم رعایت مباحث ایمنی و پدافند در ساختمان های مسکونی را یکی از نقاط ضعف و آسیب های استان ذکر کرد و افزود: عقد تفاهم نامه فی ما بین پدافند غیرعامل و نظام مهندسی می تواند در بحث آموزش، رعایت ضوابط و بسیاری موارد لازم دیگر، مفید باشد.

وی در ادامه از اعضای شورا خواست جلسات خود را بر اساس دستورالعمل ها برگزار کرده و فعالیت بیشتری نیز در این زمینه داشته باشند.

هفته پدافند غیرعامل با شعار 'پدافند غیرعامل مصونیت با عزم ملی و مدیریت جهادی' از سوم آبان ماه آغاز می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر