۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۵۴
برائت از مشرکان؛
چرا آمریکا را «شیطان بزرگ» نامیدند؟ چرا باید فریاد مرگ را بر قاموس این شیطان برکشید؟ مولفه‌های شیطانی بودن این ابرقدرت خودخوانده چیست؟ با گزارش ویژه مشرق همراه باشید تا با عمق مفهومی یکی از اصیل‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی آشنا شوید.
همزمان با ایام حج ابراهیمی در سرزمین وحی، طبق سنت هر سال حاجیان مراسم برائت از مشرکین را برگزار می‌کنند؛ مراسمی که شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" آن لرزه بر اندام "شیطان بزرگ" می‌اندازد و فشارهای بسیاری را هم برای تعطیلی این مراسم تاکنون به دولت عربستان وارد کرده است که در برخی از سال‌ها با ایجاد محدودیت‌ها و حتی به تحریک نیروهای افراطی به قتل عام حجاج نیز منجر شده است؛ اما برائت از مشرکین، جزء جدایی ناپذیر اعمال حاجیان بوده است.

در گزارش پیش رو، چرایی لزوم استکبارستیزی و شعار «مرگ بر آمریکا» بر اساس آموزه‌های دینی و انقلاب پرداخته‌ایم.


افول یک امپراتوری، امروزه به یکی از دغدغه‌های روزمره برای نظام امپریالیستی غرب تبدیل شده است. افول امپراتوری آمریکا چیزی است که در سال‌های اخیر همه به آن اعتراف کرده‌اند.(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)



خداوند متعال نیز در قرآن کریم غلبه‌ی حق بر باطل را به عنوان حقیقتی روشن عنوان کرده است و می‌فرماید: او کسى است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‏ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند! (سوره توبه، آیه 33)(10) پس افول امپراتوری آمریکا نیز همانند آنچه بر سر نظام‌های ظلم و جور در گذشته امده است حقیقتی انکارناپذیر می‌باشد.


امپراتوری‌های بزرگی مانند روم، عثمانی، چین و ... که زمانی می‌پنداشتند قدرت برتر در عالم هستی هستند اکنون به زباله‌دان تاریخ پیوسته‌اند(11)(12)(13) زیرا که بزرگی و اکبر بودن از آن خداست و حکومت‌های مستکبر جهان در نهایت محکوم به افول و فروپاشی می‌باشند.



قرآن در توصیف نظام‌های استکباری و جبهه‌ی باطل در سوره‌ی مبارکه رعد آیه 17 آن‌ها را مانند کف روی آب ناپایدار توصیف می‌کند :

"خدا از آسمان آبی نازل کرد که در هر رودی به قدر وسعت و ظرفیتش سیل آب جاری شد و بر روی سیل کفی بر آمد چنانکه فلزاتی را نیز که برای تجمل و زینت (مانند طلا و نقره) یا برای اثاث و ظروف (مانند آهن و مس) در آتش ذوب کنند مثل آب کفی برآورد، خدا به مثل این (آب و فلزات و کف روی آنها) برای حق و باطل مثل می‌زند که (باطل چون) آن کف به زودی نابود می‌شود و اما (حق چون) آن آب و فلز که به خیر و منفعت مردم است در زمین درنگ می‌کند. خدا مثل‌ها را بدین روشنی بیان می‌کند." (14)


سال 1357 و انقلاب اسلامی ایران را می‌توان نقطه‌ی شروعی بر پایان آمریکا دانست. در این سال با رهبری امام خمینی انقلابی در ایران بر ضد نظام کفر شکل گرفت.

انقلابی که هدف آن نه بیرون کردن شاه ایران بلکه نابودی نظام‌های کفر و مستکبر در تمامی جهان بود. از این رو است که تفکر انقلاب اسلامی ایران از سال 57 شروع شد و همچنان نیز ادامه دارد.


رسالت استکبارستیزی مردم آزاده‌ی ایران با وقوع انقلاب اسلامی به اوج شکوفای خود می‌رسد در این سال‌ها مردم ایران با انتخاب شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی نسبت خود با حکومت‌های مستکبر جهان را مشخص می‌کنند.

ندای آزادی‌خواهی مردم ایران در شعار نمادین مرگ بر آمریکا تجلی یافته است شعاری که بیان‌کننده‌ی بیزاری آحاد مردم از حکومت‌ها و حاکمان تمام کشورهای است که در راستای رسیدن به اهداف خود از هیچ نوع ستمی به جامعه‌ی بشری دریغ نمی‌ورزند. هر چند که امروزه بعضی از ورشکستگان سیاسی و جا ماندگان از قافله‌ی انقلاب چهره منفعل خود را بیش از پیش نشان داده، تصور و بیان می‌کنند که آمریکا برترین قدرت حاکم بر جهان است و تنها راه برون‌رفت از مشکلات رابطه‌ی با این کشور است.

دعای امام خمینی برای هدایت دوستداران آمریکا


این در حالی است که قرآن درباره‌ی این اشخاص می‌فرماید:

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگيريد [به طورى] كه با آنها اظهار دوستى كنيد و حال آنكه قطعاً به آن حقيقت كه براى شما آمده كافرند [و] پيامبر [خدا] و شما را [از مكه] بيرون مى‏كنند كه [چرا] به خدا پروردگارتان ايمان آورده‏ايد اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودى من بيرون آمده‏ايد [شما] پنهانى با آنان رابطه دوستى برقرار مى‏كنيد در حالى كه من به آنچه پنهان داشتيد و آنچه آشكار نموديد داناترم و هر كس از شما چنين كند قطعاً از راه درست منحرف گرديده است. ( الممتحنة:1) (15)


اما چرایی استکبارستیزی مردم ایران با رویکرد به شعار مرگ بر آمریکا را می‌تواند در سخن امام خمینی تحلیل و بررسی کرد:

1. آمریکا شیطان بزرگ (16)

2. آمریکا ام‌الفساد قرن (17)

3. آمریکا تروريست بالذات دولتي (18)

4. آمریکا مستکبر جهانی (19)


آمریکا شیطان بزرگ

جنگ بین انسان و شیطان همیشه جنگی نرم‌افزاری بوده است. شیطان با غلبه بر روح و نفس انسان‌های ضیف النفس آنها را برده‌ی خود کرده و برای رسیدن به مقاصد خود از وجود آنها بهره می‌جوید.

آمریکا این کشور سلطه‌طلب نیز در جهان هستی ساز و کاری مشابه با شیطان را در پیش گرفته است. این کشور بانفوذ در دولت‌های بی‌اراده نهایت سودجویی را از آنها می‌برد و زمانی که دیگر آن دولت‌ها برایش سودی نداشته‌اند آنها را در لجن‌زاری که خود برای آنها درست کرده است رها می‌کند.



این سرنوشت تکراری نصیب دولت‌های عربی می‌شود که در برابر بت قدرت و سرمایه‌ی آمریکا سر تعظیم فرود آورده آند و آمریکا این شیطان بزرگ را به عنوان خدای خویش انتخاب کرده‌اند.


کار دیگر شیطان مبارزه با خداوند است مبارزه‌ی که در نهایت نتیجه‌ی جز تباهی خود شیطان در برابر ذات حق تعالی ندارد. در قرآن کریم فقط یک امر به عنوان مبارزه‌ی باخدا ذکر شده است خداوند در سوره‌ی مبارکه‌ی بقره آیه 279 می‌فرماید:

" پس اگر ترک ربا نکردید آگاه باشید که به جنگ خدا و رسول او برخاسته‌اید. و اگر از این کار پشیمان گشتید اصل مال شما برای شماست ، که در این صورت به کسی ستم نکرده‌اید و از کسی ستم نکشیده‌اید.."




آمریکا به عنوان قطب مالی در جهان سیستم بانکی را مبتنی بر سود ایجاد کرده است که اساس آن ربا و رباخواری است. در نتیجه‌ی همین سیاست یهود بنیان است که آمریکا در قرن 21 به نقطه‌ی رسیده است که در باتلاق بدهی‌های 17 تریلیون دلاری گیر افتاده و راه فراری از آن ندارد.(20)


از اعمال دیگر شیطان رجیم زیبا نشان دادن گناه و آراستن دنیا است به طوری که انسان را دل مشغول آرزوهای دنیوی کند. در همین رابطه است که شیطان بزرگ (آمریکا) با ایجاد شهرهای مانند لاس‌وگاس رسالت آراستن گناه را با سازمان‌دهی قمار و فحشا به سر انجام رسانده است. شهری که علناً نام مستعار شهر گناه را بر آن نهاده است(21) تا انسان‌های را به آنجا جذب کند که فسق و فجور خود را به راحتی در این مکان ترتیب دهند.



اما رسالت آمریکا در زیبا نشان دادن گناه محدود به خاک این سرزمین خود نمی‌شود بلکه این کشور به کمک بازوی سینمای صنعتی خود (هالیوود) به اغوای تمامی مردم جهان می‌پردازد.

آمریکا سالانه با تولید بیش از 4 هزار محصول سینمایی نقش به سزای در گسترش فحشا، خشونت و ارائه‌ی مدل سبک زندگی غربی در جهان دارد. و این‌گونه است که شیطان بزرگ با آراستن گناه انسان‌های جهان را از یاد خداوند غافل می‌کند و ذهن آنها را در جهت نیل رسیدن به اهداف خود کنترل می‌کند.

شیطان رجیم برای خوار کردن و کوچک شمرده انسان این اشرف مخلوقات خدا در میان آنها تفرقه می‌اندازد و جنگ‌افروزی می‌کند. حال امریکا از آن جهت شیطان بزرگ نامیده می‌شود زیرا که سردمدار اکثر اختلافات بین گروه‌های مختلف در جهان است.(55)



شیطان بزرگ از یک سو وهابیت و گروه‌های تروریستی دیگر را تجهیز می‌کند و از سو دیگر خود را منجی جهان و پرچم‌دار مبارزه با تروریسم می‌نامد. از طرفی دیگر آمریکایی‌ها در عملیات های دست به کودتا در کشورهای مختلف جهان می زند و از حکومت‌های دست نشانده‌ی خود حمایت می‌کند و از طرف دیگر صدای مردم حق طلبی مانند مردم بحرین را در گلو خفه می‌کند تا مبادا صدای بیزاری جستن آنها از شیطان به گوش دیگران برسد.

آمریکا کشوری که جنگ‌طلبی آن بر کسی پنهان نیست و در کمتر از صد سال بیش از 35 جنگ خونین را در جهان به پا کرده است(22) اکنون در آستانه‌ی فروپاشی خود و برای فرار از بحران بدهی‌های 17 تریلیون دلاری، چشم به منابع نفت خاورمیانه دوخته است و برای رسیدن به این منبع بزرگ ثروت از هیچ سیاستی فروگذار نمی‌کند.

همچنین امریکا همانند شیطان جنگ نرم را برای پیش برد اهدافش انتخاب کرده است تا بتواند از راه قلب مردم جهان و توسط اغوای آنها با صرف کمترین هزینه به اهداف خود برسد و در همین راستا است که انقلاب‌های رنگی جهان را پشتیبانی و هدایت می‌کند.


اینجاست که امام خمینی ایشان با صراحت تمام آمریکا را «شیطان بزرگ » نامیده و اعلام می‌دارد: «آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است»(23)





آمریکا ام‌الفساد قرن
آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی محصولات مستهجن و پورن (Porn) در جهان شناخته می‌شود. تنها در این کشور بیش از 26 میلیون وب سایت پورن وجود دارد که بازدید کندگان آن بعضاً از عدد 40 میلیون نیز فراتر می رود(24) تنها در سطح اینترنت صنعت پورن آنلاین سریع‌ترین رشد اقتصادی را دارا است(25) این در حالی است که درامد حاصل از فحشا گری و پورن در آمریکا هر ساله بیشتر و بیشتر می‌شود و سهم قابل توجه ی از صنعت این کشور را در بر گرفته است(26) فسادی که آمریکا در جهان درست کرده است به حدی است که طبق آمار تنها در سال 2005 در هر 39 دقیقه یک ویدئوی پورن در خاک امریکا تولید شده است(27) امروزه نیز صنعت فحشا در امریکا درامدی بالغ بر 13 میلیون دلار را سالانه نصیب این کشور می‌کند(28) این‌ها تنها گوشه‌ی از فساد سازمان‌یافته‌ی است که آمریکا پیش رو در آن است.


آمریکا به عنوان کشوری که در آن پورنوکراسی (حکومت هوای نفس انسان بر خویش) رایج می‌باشد ناخواسته باعث فروپاشی اخلاقی جامعه‌ی خویش شده است. عمق افسارگسیختگی فحشا و زنازادگی در آمریکا به حدی است که باراک اوباما در کتاب جسارت امید که به قلم خویش نگاشته است، اعتراف می‌کند که موج زنازادگی در آمریکا به حدی رسیده است که بیش از 50 درصد افراد از پدر حقیقی خود اطلاعی ندارند و این مسئله را برای اداره‌ی جامعه‌ی آمریکا بحرانی می‌داند که راه بیرون رفت از آن بسیار مشکل است.(29)

دامنه‌ی فحشا در آمریکا به قدری گسترده شده است که تنها در ارتش این کشور تعداد شکایات مرتبط با آزار جنسی و تجاوز در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۶ هزار پرونده اعلام‌شده که حدود ۱۴ هزار از موارد آن یعنی ۵۳ درصد مربوط به مردان است.(30)

اخیراً نیز مركز سانتا باربارا طی گزارشی اعلام کرد که در هر 10 دقیقه 13 زن آمریکایی مورد تجاوز قرار می‌گیرند (31) چنین کشوری با این عمق از فاجعه‌ی جنسی در حالی که از لحاظ اقتصادی نیز در حال فروپاشی می‌باشد ادعا می‌کند که کدخدای جهان است و می‌خواهد نظم نوین جهانی را بر اساس الگوهای لیبرالی و سبک زندگی آمریکایی تحت لوای جامعه‌ی جهانی شکل دهد.


از طرف دیگر آمریکا به خاطر پرورش خشونت در جهان نیز به عنوان ام‌الفساد شناخته می‌شود. کشوری که نزدیک به نیمی از کل بودجه‌ی آن صرف هزینه‌های نظامی می‌شود به گونه‌ی که تنها در سال 2011 بودجه‌ی نظامی‌اش 664 میلیون دلار بوده است. (32)

آمریکا به عنوان یک کشور 320 میلیونی در خود 310 میلیون اسلحه دارد(33) از این رو است که آمریکا دارای آمار بسیار فاجعه باری از لحاظ قتل و سرقت مسلحانه در دنیا است. این کشور که در سایه‌ی حکومت پلیسی اداره می‌شود امنیت شهروندان خود را نیز نمی‌تواند تأمین کند به طوری که بر طبق گزارش سازمان مبارزه با خشونت(34) در هر 9 ثانيه يك زن آمريكايي كتك مي‌خورد و در هر ده ثانيه نيز يك مورد كودك‌آزاري در آمريكا گزارش مي‌شود که این آمار با هیچ جای جهان، قابل‌مقایسه نیست.

آمریکا به عنوان ام‌الفساد جامعه‌ی بشری به گونه‌ی زیر سیطره‌ی کمپانی های اسلحه‌سازی قرار گرفته است که جزئی‌ترین سیاست‌های آمریکا باید تحت نظارت این کمپانی‌ها تصویب و اجرایی شود. اوج فساد و بی‌اخلاقی در جامعه‌ی امریکا به حدی رسیده است که هر ساله شاهد کشتار جمعی عده‌ی در خاک آمریکا هستیم.

کشتارهای که در اثر تکرار دیگر برای افکار عمومی جهان عادی شده است به طوری که دیگر شنیدن قتل‌عام تعدادی کودک در یک مدرسه‌ی ابتدای توسط فردی بیست‌ساله کسی را متعجب و حیرت‌زده نمی‌کند.(35)


قتل‌عام کودکان مدرسه‌ی ابتدایی در منطقه‌ی سندی هوک آمریکا، در این فاجعه 100 گلوله توسط فردی 20 ساله شلیک شد که در نهایت منجر به کشته شدن بیش از 20 کودک گردید

از مظاهر دیگر ام‌الفساد بودن آمریکا را می‌تواند در معضلی به نام قاچاق انسان جست و جو کرد. آمریکا به عنوان کشوری که در رأس کشورهای قاچاقی انسان قرار دارد از قاچاق انسان به منظور برده کشی جنسی و قاچاق اعضا بهره می‌برد.

قاچاق انسان امروزه بعد از تجارت مواد مخدر به عنوان دومین تجارت پر سود و غیرقانونی در جهان شناخته می‌شود (36) صنعت تجارت انسان به عنوان یک صنعت پر سود هر ساله فربه‌تر می‌شود و انسان‌های بی‌گناه زیادی را به دامن خود می‌کشد به طوری که طبق آمار در سال‌های اخیر رشد قاچاق انسان چند برابر شده است(37) آمریکا به عنوان یکی از ده کشور اصلی در امر قاچاق انسان سالانه کودکان زیادی را در سنین12 تا 14 سال به ورطه‌ی برده کشی جنسی می‌کشاند(38) این کشور که در فساد اخلاقی سنبل انحطاط در جوامع بشری است در حالی خود را به عنوان سر دم دار مبارزه با مفاسد سازمان‌یافته معرفی می‌کند که عمده مسئولان بلندپایه‌ی دولتی آن خود متهم به فسادهای اخلاقی هستند به طوری که بعضاً حتی دیگر از افشای فساد اخلاقی خود ابای هم ندارد.


در سال جاری فیلمی به نام فرشتگان قصاب (39) در ایران اکران شد که نحوه‌ی قاچاق اعضای بدن کودکان بی‌گناه افغان را توسط آمریکا تحت پوشش نهادهای مانند صلیب سرخ نشان می‌داد.

پدیده‌ی قاچاق بدن انسان که در مناطق تحت استعمار نظامی آمریکا مانند افغانستان و عراق جز بحران‌های اساسی به شمار می رود، این در حالی است که جوامع حقوق بشر نسبت به آن سکوت اختیار کرده‌اند زیرا که منافع مالی اکثر این نهادها نیز با ام‌الفساد جهان یعنی آمریکا در هم آمیخته شده است. تجلی ام‌الفساد بودن امریکا را در عرصه‌های دیگری نیز می‌توان نشانه رفت عرصه‌های که عمدتاً مورد هدف تشکلات و لابی‌های صهیونیستی قرار گرفته است.



در همین راستا است که امام خمینی محرم سال 57 در دیدار جمعی از روحانیون می‌فرماید(39):

بسم‌الله الرحمن الرحیم‌
این ماه محرم با ماه محرم سابق فرق‌ها دارد، از جمله فرق‌ها این است که ما در ماه محرم سابق مواجه بودیم با دستگاه ستمکار پهلوى چون دستگاه شاخه‌اى از فساد ام‌الفساد بود و در این ماه، در این ماه محرم مواجه هستیم با ام‌الفساد، با آنهائى که همه ملت‌هاى ضعیف را تحت سیطره خودشان قرار داده‌اند و در هر جا یک مأموری گذاشتند سر ملت‌ها براى چپاولگرى. به حمدالله در آن مبارزه با آن شاخه کثیف به همت ملت عزیز ما و همت شما آقایان اهل منبر و خطباى سراسر کشور و خصوصاً قم که مبدأ خیرات همیشه بوده است، به حمدالله ملت ما با اتکای به خداى تبارک و تعالى و وحدت کلمه پیروز شد.



امام خمینی این مرجع عالی‌قدر شیعه با ام‌الفساد خواندن آمریکا مسلمین جهان را متوجه‌ی مسئولیتی که دارند قرار داده است. و آن مسئولیت چیزی نیست جز ایستادگی در برابر فساد و ام‌الفساد قرن نیست ایستادگی که در ایران تحت عنوان شعار مرگ بر امریکا تجلی پیدا می‌کند.


آمریکا تروريست بالذات دولتي

تجاوز کریستوفر کلمب به خاک سرزمین اجدادی بومیان و سرخ‌پوستان منجر به ایجاد آمریکا شد. کریستوفر کلمب که اصالتی یهودی داشت (40)(41)(42) دست به اشغال و تجاوز سرزمینی ورای سه قاره‌ی کهن زد.



اما جنایت کلمب محدود به تجاوز به آن سرزمین نمی‌شود چرا که وی راهی را بنیان نهاد که منجر به سلاخی و کشتار بسیاری از بومیان حقیقی آمریکا گردید. کریستوفر کلمب در اولین سفر خود به سرزمین بومیان آمریکا با رفتاری گرم و دوستانه‌ی از جانب آنان مواجهه می‌شود و در نامه‌ی خطاب به فردیناند و ایزابلا دربارهٔ ساکنان جزیره می‌نویسد » :

اگر اعلیحضرتین دستور فرمایند، می‌توانم تمام آنها را به کاستیل گسیل دارم یا در همین جزیره به اسارت گیرم. پنجاه مرد کافی است تا کل این مردم را تحت انقیاد در آورید و به انجام دادن هر کاری وادار سازید. این مردم دین ندارند و حتی بت نمی‌پرستند.
بسیار نجیب‌اند و نمی‌دانند بدی چیست. هیچ نوع سلاحی ندارند؛ نه یکدیگر را می‌کشند و نه از هم سرقت می‌کنند« (43) ژاک اتالی ( Jacques Attali)‏، نویسنده یهودی فرانسوی در این مورد می‌گوید: "بومیان آرام و بی‌آزار جزیره، برای استقبال از آنها آمدند، اما کلمب آنها را به عنوان انسان به حضور نپذیرفت"



رفتار تروریستی آمریکا از بدو تأسیس و تجاوز اولیه به این کشور شروع شد به طوری که جمعیت بالغ بر 30 میلیونی بومیان آمریکا اکنون بعد از گذشت صدها از تجاوز به این کشور به یک جمعیت دو میلیون نفری رسیده است.

این نسل‌کشی و تجاوز با گذشت سال‌ها به امری بدیهی در ذات آمریکا تبدیل‌شده به طوری که این کشور بعد از گذشت سال‌ها با تجاوزات گسترده‌ی خود به کشورهای مختلف جهان خوی تروریستی و تجاوز گرایانه خود را حفظ کرده است.



دولت آمریکا در ذات تروریسم خود همواره به صورت مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های شناسنامه‌دار ترویستی در جهان حمایت کرده است.(44) کشوری که در رأس اقدامات تروریستی در عرصه‌ی بین‌الملل علیه مردم بی‌دفاع ژاپن از بمب اتم استفاده کرد و صدها هزار زن و کودک را در کسری از ثانیه سوزاند.(45)





آمریکا در ذات جنگ افروزانه ی خود جنگ‌های بسیاری را در سراسر جهان به وجود آورد تا به این ترتیب هم به ثروت و منابع دیگر سرزمین‌ها دست رسی پیدا کند و هم چرخ صنعت اسلحه‌سازی در کشورش بچرخد، چرخی که چرخش آن به قیمت جان افراد بی‌گناه تمام می‌شود.

تا به این ترتیب صنعت کثیف اسلحه‌سازی از خون این مردمان سیراب شود و به بقای خود ادامه دهد. جنایات تروریستی آمریکا بر کسی پوشیده نیست .آمریکا با جنایات هایش در منطقه‌ی ما نیز فرزندی نامشروع به نام "اسرائیل" دارد که از پدر بی‌اصل و نسب خود خوی تروریستی را به ارث برده است.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی نیز با شناخت خوی وحشیانه و منش ترور معبانه ی آمریکا و اسرائیل در برابر این جانیان بین‌المللی سکوت نکرد و در طول حیات خود همواره مردم جهان را به شوریدن در برابر این مفسدان و جنایت‌کاران فرامی‌خواند. این پیر فرزانه در وصیت‌نامه‌ی خویش نیز این مهم را از قلم نمی‌اندازد و خطاب به ملت‌های جهان می‌گوید:

"ملت ما بلکه ملت‌هاي اسلامي و مستضعفان جهان مفتخرند به اينکه دشمنان آنان که دشمنان خداي بزرگ و قرآن کريم و اسلام عزيزند، درندگاني هستند که از هيچ جنايت و خيانتي براي مقاصد شوم جنایت‌کارانه خود دست نمي‌کشند و براي رسيدن به رياست و مطامع پست خود، دوست و دشمن را نمي‌شناسند و در رأس آنان آمريکا اين تروريست بالذات دولتي است که سرتاسر جهان را به آتش کشيده و هم‌پيمان او صهيونيست جهاني است که براي رسيدن به مطامع خود جناياتي مرتکب مي‌شود که قلم‌ها از نوشتن و زبان‌ها از گفتن آن شرم دارد".



آمریکا مستکبر جهانی

در اتوپیا و مدینه‌ی فاضله‌ی جمهوری اسلامی ایران، جامعه‌ی مهدوی رقم می‌خورد که در آن احکام الهی راهنمایی رشد و رستگاری انسان‌ها می‌باشد. بر همین اساس است که متن قانون اساسی ایران به صراحت پیروی از دستور دین را در قانون‌گذاری و هدایت جامعه بیان کرده و بر این نکته تاکید دارد که اسلام راه رستگاری و نجات انسان‌ها است.(46)

جنین جامعه‌ی متعالی در ذات خود شرک و استکبار را بر نمی تاپد. استکبار از ریشه‌ی کبر و در لغت به معناي اظهار عظمت بزرگی از طرف کسی است که اهليت آن را ندارد و در اصطلاحات دینی حالتی است که انسان نفس خویش را بزرگ‌تر از آنچه هست ببیند، و از قبول حق از روی عناد و تکبّر امتناع ورزد.

ماده ی استكبار 48 بار در قرآن کریم به کار رفته که 4 مورد آن به استکبار ابلیس و بقیّه به استکبار انسان اشاره دارد. آمریکا به عنوان یک کشور امپریالیسم و تمامیت‌خواه امروز به سنبل استکبار جهانی تبدیل شده است. رویاروی نهاد خدامحور ایران با تفکر انسان‌محور غرب امری اجتناب‌ناپذیر است از رو است که شعار مرگ بر آمریکا و دیگر نظام‌های مستکبر در جهان از بدو انقلاب اسلامی سر لوحه‌ی مردم ایران بوده است.



بر اساس آموزه های دینی عالم محضر خدا می باشد(47) و انسانی که خود را در محضر خدا می بیند به خود اجازه ی گناه و نافرمانی از دستورات خدا را نمی دهد.



آمریکا به واسطه‌ی مشکلات عدیده‌ی داخلی و خارجی سیری را طی می‌کند امپراتوری‌های پیش از آمریکا نیز طی کرده‌اند سیری که در نهایت منجر به فروپاشی می‌شود. پس این نظام استکباری در آخرین دقایق از عمر خبیثه ی خود دست به هر اقدامی می زند و به هر روشی چنگ می‌اندازد تا این فروپاشی را به عقب بیاندازد.

یکی از اقدامات مشرکانه و خلاف کرامت انسانی نظارت و شنود مردم جهان است به طوری که امروزه تنها در آمریکا میلیون‌ها دوربین نظارتی یکی از بازوهای سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) است(48) که به جاسوسی از مردم می‌پردازد. همچنین آمریکا با راه انداختن سیرک ویکی لینکس(49) و ادوارد اسنودن(50) به دنبال آن است که با ارائه‌ی مطالب در آمیخته‌شده از راست و دروغ ، به جهانیان القا کند که عالم محضر آمریکاست و هیچ کس از نظارت و جاسوسی آمریکا نسبت به خود در امان نیست .

آمریکا این‌گونه با قرار دادن خود در جای خدا تلاش می‌کند با ایجاد رعب و وحشت در دل مردم و دولت‌های دنیا آنها را از انجام رفتارهای خارج از خواست آمریکا منصرف کند زیرا که آمریکا خود اکنون در موقعیت متزلزل در جهان قرار دارد و کوچک‌ترین لرزه‌ی می‌تواند باعث فروپاشی کامل این امپراتوری شود.



از دیگر مظاهر چنگ اندازی آمریکا به هر وسیله‌ی برای نجات خود تهدید ملت‌ها با ایجاد سایت‌های مانند سایت بدهی آنلاین آمریکا (51) است. اقتصاد آمریکا اقتصاد بیمار لیبرالی است که بدهی چند ده تریلیون دلاری را برای این کشور به بار آورده است.

امریکا در بن بست اقتصادی خود از طرفی با حجم بدهی‌های طرف است که توان پرداخت آن را ندارد و از طرفی با مردمی معترض در خاک خود دست و پنجه نرم می‌کند که خواستار بر چیده شدن تفکر سرمایه‌داری در غرب و حکومت یک درصد ثروتمند بر 99 درصد از مردم عادی هستند(52)





در چنین فضای است که آمریکا چاره‌ی جز اعلام بدهی‌های خود به مردم جهان ندارد تا به کشورهای وابسته‌ی به خود خاطرنشان کند که فروپاشی اقتصادی من به معنی فروپاشی اقتصادی شما است.

پس برای جلوگیری از فروپاشی خود از سیاست‌های استکباری من حمایت کنید تا بتوانم به بقای خویش ادامه دهم. این‌ها همه در حالی است که آمریکا این نظام اومانیستی خود را منجی مردمان جهان و مبارز خط مقدم‌های برخورد با تروریسم نیز معرفی می‌کند تا تحت لوای این عنوان‌ها بتواند به سرزمین‌های دیگر تجاوز کند و سرمایه‌های کشورهای دیگر را به غارت ببرد و آن را هزینه‌ی ادامه‌ی بقای خبیثه ی خود کند.



تفکر استکباری امریکا تنها محدود به موارد فوق نمی‌شود بلکه آمریکا و تفکر استکباری غرب همانند فرعون‌ها وقارون های گذشته در تاریخ در هر زمینه‌ی به دنبال برتری جویی نسبت به هر آنچه در جهان است هستند. اما بر همگان روشن است که این برتری‌جویی چیزی جز سرنوشتی که نصیب فراعنه شد برای آمریکا به همراه ندارد، زیرا وعده‌ی خدا راست است زمانی که در آیه مبارکه عنكبوت/39. می‌فرماید :

و قارون و فرعون و هامان را نیز هلاك كردیم؛ موسى با دلایل روشن به سراغشان آمد، امّا آنان در زمین برترى جویى كردند، ولى نتوانستند بر خدا پیشى گیرند!(53)



تاریخی‌ترین سند مبارزاتی حضرت امام(ره) با آیه شریفه «قُلْ انَّما اعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی‏ وَ فُرادی‏» آغاز می‌شود. ایشان در ابتدای پیام که خطاب به همه مسلمانان و علما و روحانیون نوشته‌اند آورده اند:

"خدای تعالی در این کلام شریف، از سرمنزل تاریک طبیعت تا منتهای سیر انسانیت را بیان کرده، و بهترین موعظه‌هایی است که خدای عالم از میانه تمام مواعظ انتخاب فرموده و این یک کلمه را پیشنهاد بشر فرموده. این کلمه تنها راه اصلاح دو جهان است... خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران در آورده" (54)

حضرت امام(ره) بارها در طول مبارزه با یادآوری این نکته که این نزاع و مبارزه‌ای که الآن بین کفر و اسلام است، این منازعه بین ما و آمریکا نیست، بین اسلام است و کفر تلاش نمود تا ماهیت اسلامی و الهی استکبارستیزی را به ملت ایران گوشزد کند تا بر اثر غفلت سطح مبارزه تا کسب منافع مادی و غیر الهی تنزیل نیابد.


نتیجه‌گیری : آمریکا و تفکر استکباری نظام‌های سرمایه‌داری سد راه اراده‌های والا در جهان برای رسیدن به اهداف الهی و زمینه سازی برای تشکیل جامعه‌ی مهدوی است. ایران به عنوان کشور پیشرو و آوانگارد در مبارزه‌ی با فساد، تروریسم و استکبار شعار مرگ بر آمریکا را برای مبارزه با شیطان بزرگ انتخاب کرده است. و سر سازش با امپراتوری غرب را که همانند خانه‌ی عنکبوت سست و بی‌بنیان است ندارد.




گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر