۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۲۰۵
با موضوع واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد طیور بومی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از اجرای طرح پدافند غیرعامل دامپزشکی با موضوع واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد طیور بومی خبر داد.

محمدمهدی سیمرونی ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح پدافند غیرعامل دامپزشکی در خصوص اجرای طرح پدافند غیرعامل دامپزشکی با موضوع واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد طیور بومی اظهار داشت: این طرح با تلاش‌های کارشناسان و اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی استان، همکاری صمیمانه مسئولان شهرستان گناوه و همچنین دهیار و اهالی روستای گوابین انجام شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در خصوص هدف از برگزاری این طرح گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور یکی از بیماری‌های قابل انتقال به انسان است که مجموعه دامپزشکی استان با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط قصد دارد با فرض یکی از مناطق درگیر این بیماری توان اجرایی، علمی و عملی خود را مورد بررسی قرار دهد.

سیمرونی در ادامه افزود: در انجام این عملیات واکسیناسیون، ایمن‌سازی و همچنین نمونه‌برداری آزمایشگاهی، ضدعفونی اماکن و رسیدن به تشخیص بیماری در کمترین زمان مورد توجه است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در خصوص عملکرد اکیپ‌های واکسیناسیون در طرح پدافند غیرعامل تشریح کرد: در این عملیات که در روستای گوابین شهرستان گناوه انجام شد، بیش از 900 قطعه طیور بومی با عملیات ضربتی اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی اعزامی از شهرستان‌های گناوه، بوشهر و دشتستان اعزامی به منطقه در جهت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور واکسینه شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر