۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۰۲۰۳
نشست دبیران کارگروه دوازده‌گانه پدافند غیرعامل استان کرماتشاه برای تشریح عملکرد و برنامه‌های هر کارگروه برگزار شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمانشاه در نشست دبیران کارگروه‌های دوازده‌گانه که امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: براساس دستور استاندار تمامی کارگروه‌ها باید فعال‌تر از گذشته عمل کنند و جلسات خود را به صورت ماهیانه و پربار برگزار کنند.

رضا محمودیان با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل در سال 1390 با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد، افزود: جهان امروز به سمت استفاده از سلاح‌های توانمند پیش می‌رود و این امر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل را اثبات می‌کند.

محمودیان شعار هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل را مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان و بیان کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری همایش‌هایی با محوریت پدافند غیرعامل و با کمک دستگاه‌های مجری اجرا می‌شود.

وی خواستار فعالیت بیش از پیش کارگروه‌های دوازده گانه شد و گفت: کارگروه فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت فعالیت بیشتر می‌تواند مباحث فرهنگی پدافند غیرعامل را انجام دهد و براین اساس برنامه آموزش روسا و دبیران کارگروه پدافند غیرعامل در مدت زمان 136 ساعت در دستور کار استانداری کرمانشاه است.

124 نقطه آسیب‌پذیر در استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند

در این نشست مسئول کارگروه امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی 124 نقطه آسیب‌پذیر در این استان گفت: از سال 89 تاکنون 19 جلسه پیرامون پدافند غیرعامل تشکیل شده است.

شهریار حیدری افزود: شناسایی مناطق حساس و مهم، تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی و اقتصادی و امنیتی در قالب طرح‌های مختلف از جمله مباحث مطرح شده در جلسات پدافند غیرعامل بوده است.

دبیر کارگروه امداد و نجات نیز در این نشست بیان کرد: تاکنون چهار جلسه پدافند غیرعامل تشکیل شده که در نتیجه آن 25 مورد مصوبه تصویب شده و در حال اجرا مشخص شده‌اند و آموزش عمومی و تخصصی نیروهای امداد و نجات در 2 هفته آینده انجام می شود.

عادل شفیعی با اشاره به برخی اقدامات کارگروه امداد و نجات اظهار کرد: سازماندهی تیم‌های عملیاتی مقابله امداد و نجات برای مواقع بحران، ایجاد هماهنگی میان سازمان‌های مختلف، تدوین برنامه‌های رزمایش در هفته ایمنی و مقابله با حوادث غیرمترقبه که همزمان با مانور مدیریت بحران در بافت‌های فرسوده استان انجام می‌شود از جمله این اقدامات است.

نماینده کارگروه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این نشست حوزه قرآن و عترت را محور تمام فعالیت‌های مشترک ارگان‌ها و سازمان‌ها عنوان کرد و گفت: تاکنون جلسه‌ای پیرامون پدافند غیرعامل در این اداره برگزار نشده و در آینده پیگیر تشکیل جلسات کارگروه هستیم.

دبیر کارگروه سازماندهی و مشارکت مردمی در نشست دبیران کارگروه‌های دوازده‌گانه پدافند غیرعامل کرمانشاه گفت: امسال 2 جلسه پدافند غیرعامل با حضور فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) تشکیل شده و جلسه بعدی در 10 روز آینده برگزار می‌شود.

 مجتبی قبادی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش پدافند غیرعامل اظهار کرد: کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در 3 روز متشکل از 70 نفر از اعضای هیئت‌های ورزشی، سمن‌ها، مدد جویان کمیته امداد، آموزش و پرورش، شهرداری و غیره تشکیل شده و اواخر بهمن ماه امسال نیز کارگاهی با عنوان آموزش تخصصی پدافند غیرعامل در دستور کار قرار دارد.

آزمایشگاه خدمات تشخیصی در کرمانشاه راه‌اندازی شده است

نماینده کارگروه بهداشت و سلامت در تشریح عملکرد این کارگروه گفت: تاکنون 4 جلسه پدافند غیرعامل و نیز 6 جلسه هماهنگی پیرامون برگزاری همایش‌های مختلف در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه انجام شده است.

ناهید خادمی با اشاره به اقدامات این کارگروه اظهار کرد: تشکیل زیر کمیته دارو و مواد بیولوژیک، تشکیل تیم‌های واکنش سریع در استان و شهرستان‌ها، خرید وسایل حفاظت شخصی و تجهیزات اتاق‌های ایزوله با توجه به استانداردهای جهانی برای حوادث احتمالی از اقدامات کارگروه بهداشت و سلامت است.

وی از راه‌اندازی آزمایشگاهی برای خدمات تشخیصی در استان کرمانشاه خبرداد و افزود: این آزمایشگاه توان تشخیص میکروب سل مقاوم به درمان در 11 استان از جمله ایلام، کردستان و همدان را دارد و نیز در صورت فراهم شدن شرایط قابلیت ارائه خدمات به کشور عراق را دارا است.

خادمی طرح جلوگیری از تجمیع واکسن‌ها را یکی از طرح‌های در دست اقدام در سطح شهرستان‌های استان کرمانشاه عنوان و بیان کرد: در راستای این طرح خرداد و تیر ماه امسال 35هزار کودک زیر 5 سال واکسینه شدند.

وی افزود: مراکز ایزوله در بیمارستان امام رضا (ع) و در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و پاوه به منظور جلوگیری از انتشار میکروب‌های مقاوم در محیط ایجاد شده‌اند.

خادمی از تربیت نیروی انسانی متخصص در پدافند غیرعامل کارگروه بهداشت و سلامت خبر داد و گفت: ایجاد ساختار عملیاتی و تشکیلاتی در سطح استان برای طراحی شاخص ارزیابی پدافند زیستی اقدامی مثبت تلقی می‌شود.

همایش کارگروه برق و آب پدافند غیرعامل کرمانشاه نیمه مهرماه برگزار می‌شود

دبیر کارگروه برق و آب در نشست دبیران کارگروه‌های دوازده‌گانه پدافند غیرعامل کرمانشاه گفت: تاکنون 2 جلسه پدافند غیرعامل تشکیل شده و در حال پیگیری مصوبات این جلسات هستیم.

کریمی با اشاره به اقدامات کارگروه برق و آب در حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: احصا مراکز مهم، برنامه‌های کوتاه مدت یک ساله و 5 ساله پیرامون مباحث پدافند غیرعامل از اقدامات این کارگروه است.

وی پیوست پدافند غیرعامل را امری الزامی برای تمام طرح‌ها دانست و افزود: طرح‌هایی که فاقد پیوست پدافند غیرعامل باشند اجرایی نمی‌شوند.

کریمی از برگزاری همایشی در 15 مهر ماه خبرداد و گفت: این همایش با هدف آموزش مسائل پدافند غیرعامل و توجیه افراد برگزار می‌شود.

وی سیستم برق اضطراری را امری ضروری برای تمام دستگاه‌ها دانست و افزود: اطمینان از وجود منابع انرژی در مراکز حساس، بسیار مهم است و تمام دستگاه‌ها باید مجهز به سیستم برق اضطراری باشند.

در این نشست دبیر کارگروه انرژی و سوخت نیز گفت: وزارت نفت در برخورد با حملات سایبری بسیار ایمن و مطمئن عمل می‌کند و انتقال تجربیات جامع اقدامی مهم برای جلوگیری از حملات سایبری برعهده این وزارتخانه است.

سید حمید فانی آموزش مسائل پدافند غیرعامل و بحران را امری الزامی دانست و اظهار کرد: ادغام کارگروه بحران و پدافند غیرعامل امری مهم تلقی می‌شود که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا این ادغام عملی شود.

وی به اقدامات کارگروه انرژی و سوخت اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری کارت‌های سوخت مایع قاچاق در نواحی مرزی استان، آموزش کارکنان این کار گروه برای آشنایی با پدافند غیرعامل بخشی از اقدامات کارگروه انرژی و سوخت است.

در نشست دبیران کارگروه‌های دوازده‌گانه پدافند غیرعامل کرمانشاه دبیر کارگروه راه و شهرسازی گفت: پروژه طراحی بازارچه مرزی سومار یکی از مصوبات جلسات این کارگروه است.

خاموشی رعایت مسائل ایمنی ساختمان را به عنوان مقررات ملی امری الزامی دانست و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ملزم به رعایت بخش پدافند غیرعامل است.

مسئول کارگروه آی تی نیز الزامات امنیت شبکه را اقدامی مهم در برنامه های این کارگروه عنوان کرد.

13درصد جمعیت استان کرمانشاه در بافت فرسوده سکونت دارند

دبیر کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری نیز در این نشست گفت: 250هزار نفر و به عبارتی 13درصد جمعیت استان کرمانشاه در بافت‌های فرسوده سکونت دارند.

غلامرضا شهبازی اظهار کرد: در حال حاضر 13 نقطه از استان کرمانشاه برای اسکان در مواقع بحران در نظر گرفته شده و نیز ظرفیت اسکان 600هزار نفر فراهم شده است.

وی از اجرای مانور مشترکی با هلال احمر در 21 مهر ماه خبر داد و افزود: این مانور در بافت‌های فرسوده استان برگزار می‌شود و نیز در صورت جذب 2 میلیارد تومان اعتبار اقدامات لازم برای انتخاب پارک شرقی به عنوان پایلوت اسکان اضطراری در مواقع بحران انجام می‌شود.

در این نشست دبیر کارگروه صنعت معدن و تجارت گفت: تدابیر لازم برای تامین مایحتاج غذایی از جمله شکر و مرغ در مواقع بحران اتخاذ شده است.

کریمی از انجام اقدامات لازم برای ذخیره سازی مواد غذایی در مواقع بحران خبرداد و افزود: حفاظت از سیلوها، ذخیره سازی مواد غذایی و غیره از جمله اقدامات در پیش رو این کارگروه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر