۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۸۲
دبیر کل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا پس از لغو تحریم‌ها امکانپذیر است.
انتشار قطعی شدن خبر تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا توسط برخی رسانه‌ها را غیر اخلاقی دانست و گفت:‌ یکی از خبرگزاری‌ها بدون انجام مصاحبه با بنده، خبری مبنی بر قطعی شدن تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا منتشر کرد که باعث سردرگمی جامعه بازرگانان کشور شده است.

وی افزود: در مجمع اتاق بازرگانی بین المللی گفته شد که اتاق بازرگانی بین‌المللی ( ICC ) امکانات گسترده‌ای برای توسعه صادرات دارد و به دلیل وجود اکثریت شرکت‌های آمریکایی، این اتاق می‌تواند نقطه تماس مناسبی با بازار آمریکا باشد و مسئولانش نیز اعلام آمادگی کردند.

بهکیش اظهار کرد: پس از حل شدن جریان تحریم‌ها در صورت صلاحدید هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران می توان اتاق مشترک بازرگانی ایران و آمریکا را با اتکا نقطه تماس گسترده ICC تشکیل داد اما تا لغو تحریم‌ها ایجاد اتاق مشترک بی‌فایده است و ما فقط مقدمات کار را فراهم کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، اتاق بازرگانی بین الملل (International Chamber of Commerce) یا به اختصار (ICC) سازمانی است بین المللی، غیردولتی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و تخصصی که به همت بخش خصوصی در قرن بیستم تأسیس شد. هدف این اتاق خدمت به تجارت جهانی از طریق ترویج مبادلات و سرمایه گذاری، گشایش بازارهای جهان به روی کالاها و خدمات و جریان آزاد سرمایه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر