۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۷۷
سبحانی‌نیا:
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از سخنان نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که چنین اظهاراتی علیه ایران آن هم بعد از دیدار با رییس‌جمهور کشورمان روند گسترش روابط بین دو کشور را کند می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا ظهار کرد: ما بخصوص بعد از ملاقات آقای رییس‌جمهور با نخست‌وزیر انگلیس توقع چنین اظهاراتی را از آنها نداشتیم و من فکر می‌کنم اگر بنا بود زمینه‌ای برای تلطیف روابط یا تسریع ارتقای همکاری‌های دو کشور فراهم شود این موضع‌گیری کار را به تاخیر انداخت و حتما در روابط دو کشور موثر است.

وی افزود: متاسفانه به فاصله کمی از ملاقات آقای روحانی با دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل موضعی گرفت که حاکی از کینه همیشگی انگلیسی‌ها نسبت به ایران و شیطنت‌هایی است که درون آنها وجود دارد، آنها تهمت‌ها و افتراهایی که در شان خودشان بود به جمهوری اسلامی نسبت دادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ایران اراده لازم برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را با حفظ اصول عزت، حکمت و مصلحت دارد، تاکید کرد: اگر احساس شود شیطنت و کینه دیرینه‌ای وجود دارد قطعا ملت به مسئولین اجازه نخواهند داد عزت مردم شکسته شود و به گونه‌ای عمل شود که احساس شود ما از موضع ضعف این کار را انجام می‌دهیم.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه مردم به دنبال حل مسائل بین‌المللی هستند، گفت: مردم می‌خواهند ما در روابط بین‌الملل جایگاه رفیعی داشته باشیم اما چارچوب عزت، حکمت و مصلحت هم رعایت شود.

وی اظهارات نخست‌وزیر انگلیس را در روابط ایران و انگلیس موثر دانست و یادآور شد: این اظهارات گسترش روابط دو کشور را کند می‌کند، اگر پیش از این قرار بود ما به سمت بهبود روابط با انگلستان برویم این اظهارات نشان داد آنها در حال و هوای امپراطوری قرن نوزده خود هستند و فکر می‌کنند می‌توانند اراده خود را بر دنیا حاکم کنند و ادعاهای نادرست و غیرصحیح را به دیگران نسبت دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر