۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۱۷۵
مدیر پدافند غیرعامل شرکت برق همدان:
مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: آمادگی نیروها و امکانات و تجهیزات برای شرایط اضطراری و بحرانی باید به حدی باشد که در کمترین زمان ممکن مشکلات شبکه برق رفع شود.
علی سهرابی‌بیدار صبح امروز در  چهارمین مانور اصلاح فیدر 30 کیلوولت پگاه شهرستان فامنین اظهار کرد: برگزاری مانورهای مدیریت بحران از برنامه‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان است که طی سال گذشته نیز در سطح چند شهرستان اجرایی شد.

وی افزود: امسال اجرای این برنامه به صورت منظم در دستور کار قرار گرفته و امید است قبل از ورود به فصل زمستان در هر شهرستان یک مانور عملیاتی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه چهار عنصر اصلی مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است، گفت: پیشگیری در قالب برنامه‌های تعمیراتی شبکه انجام می‌شود تا در شرایط اضطراری خسارت جبران‌ناپذیری نداشته باشیم.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تأکید بر آمادگی نیروها و امکانات و تجهیزات برای شرایط اضطراری و بحرانی تصریح کرد: آمادگی باید به حدی باشد که در کمترین زمان ممکن مشکلات حادث شده رفع شود.

وی برگزاری مانورها را راهکاری عملی برای حفظ آمادگی نیروها در شرایط بحرانی عنوان کرد و افزود: همزمان با اجرای مانورها و افزایش سطح آمادگی و توانایی نیروها یک اقدام مفید در بسترهای آماده برای مواجهه با شرایط اضطراری صورت می‌گیرد، چهارمین مانور مدیریت بحران فامنین شرکت توزیع نیروی برق استان همدان صبح امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و 17 گروه عملیاتی، پشتیبانی و گروه‌های همکار از شهرستان‌های معین و پیمانکاران در شهرستان فامنین برگزار شد.

سهرابی‌بیدار با اشاره به شناسایی مشکلات شهرستان‌ها یادآور شد: طی سال جاری سه مانور در سطح شهرستان ملایر، بهار و کبودراهنگ انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مانور بهار و ملایر خطوط برق بحرانی اصلاح شد و در مانور کبودراهنگ نیز برق‌رسانی به یک روستا کم‌خانوار در کمترین زمان ممکن انجام شد.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان اظهار کرد: در شهرستان فامنین نیز اصلاح خط 20 کیلوولت پگاه برنامه‌ریزی شده که با حضور 17 گروه عملیاتی از شهرستان‌های استان و پیمانکاران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مانور افزود: افزایش رضایتمندی مردم با اعمال کمترین خاموشی، هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط، افزایش سرعت پاسخگویی به فراخوان‌ها و اصلاح خط 20 کیلوولت پگاه از اهداف برگزاری این مانور است.

سهرابی‌بیدار خاطرنشان کرد: از نتایج این مانور نیز می‌توان به ایجاد اطمینان و نمایشی از قدرت مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق و رفع مشکلات خط بحرانی در کوتاه‌ترین زمان اشاره کرد.

اصلاح فیدر پگاه در حداقل زمان ممکن با کمترین خاموشی

مدیر توزیع برق شهرستان فامنین نیز در مراسم افتتاحیه این مانور دفاع مقدس را نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر کفر و استکبار جهانی دانست و با اشاره به برگزاری مانور اظهار کرد: این مانور جهت اصلاح و بهینه‌سازی یکی از بحرانی‌ترین خطوط شهرستان فامنین اجرا می‌شود.

علیرضا بهشتی افزود: با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون اصلاح خط فیدر پگاه به دلیل نیاز به قطعی‌ها و خاموشی‌های مکرر انجام نشده بود.

وی با اشاره به مشخصات این خط عنوان کرد: فیدر پگاه به طول 60 کیلومتر با پیک بار 150 آمپر در تابستان و پیک بار 90 آمپر در زمستان، در محور همدان ـ ساوه قرار دارد که قسمت اعظم آن از اراضی کشاورزی فامنین، نگارخاتون و پگاه عبور می‌کند.

مدیر توزیع برق شهرستان فامنین تصریح کرد: فیدر پگاه دو روستای جهان‌آباد و ابراهیم‌آباد و قسمتی از حاشیه شهرستان فامنین را تغذیه کرده و 80 درصد چاه‌های کشاورزی شهرستان را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این امر برای به حداقل رسیدن خاموشی‌ها و قطعی‌ها اصلاح و بهینه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت و در قالب مانور تعریف شد.

بهشتی خاطرنشان کرد: با اجرای این مانور و همت والای نیروها اصلاح فیدر پگاه در حداقل زمان ممکن با کمترین خاموشی انجام می‌شود.



اجرای مانور یکی از گره‎های کور شهرستان را رفع می‌کند

فرماندار شهرستان فامنین نیز در ادامه با اشاره به 14 هزار مشترک برق در سطح شهرستان فامنین اظهار کرد: علاوه بر خط 20 کیلوولت پگاه چند نقطه بحرانی دیگر نیز در سطح شهرستان وجود دارد.

سیدرسول حسینی افزود: با برگزاری این مانورها در سطح شهرستان‌ها بستری برای هم‌اندیشی و تبادل افکار و انتقال تجارب به وجود می‌آید.

وی یادآور شد: از مزیت اصلی و منحصر به فرد این مانور آشنایی بیشتر افراد با وضعیت و موقعیت دیگر شهرستان‌ها است که می‌تواند عامل اصلی در پیشرفت امور باشد.

فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به برق‌دار بودن تمام نقاط روستایی شهرستان گفت: 500 حلقه چاه مجاز نیز در شهرستان وجود دارد که از نعمت برق برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان فامنین کمترین خاموشی را در بین شهرستان‌های دیگر استان دارد که حاصل زحمات مدیریت توزیع برق استان و شهرستان است.

حسینی در پایان تصریح کرد: اجرای این مانور عملیاتی یکی از گره‎های کور شهرستان را طی زمان کوتاهی رفع می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر