۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۵۳
افشاگری تاریخ نگار صهیونیست:
'شمعون آویووی ' تاریخ نگار و نویسنده صهیونیست در کتابی پژوهشی با استناد به اسناد و تصاویر مختلف نوشت : رژیم صهیونیستی از اواخر دهه 60 قرن گذشته سعی داشت یک کشور کوچک دروزی میان سوریه و فلسطین اشغالی ایجاد کند تا این کشور کوچک نقش حائل میان این سوریه و فلسطین اشغالی را ایفا کند .
به گزارش پایگاه خبری ' رأی الیوم ' این نویسنده صهیونیست افزود : اسراییل در آن زمان سعی در ایجاد فتنه و توطئه در ' جبل العرب ' که محل سکونت دروزیان بود ، داشت تا زمینه برای برپایی و اعلام یک کشور جدید و کوچک در آنجا فراهم آید .

شمعون آویووی افزود : در آن زمان ' یغال الون ' وزیر کار اسراییل با ' لیوی اشکول ' نخست وزیر این رژیم دو ماه پس از حوادث سال 1967 مکاتباتی داشت و الون به طور کلی گفته بود باید از شرایط نزدیکی ' جبل العرب ' به منطقه جولان اشغالی که تنها 40 کیلومتربا آن فاصله دارد استفاده کرد و دروزی ها را تشویق نمود تا به مخالفت با حکومت سوریه بپردازند و دست به شورش ضد آن بزنند .

این نویسنده صهیونیست خاطر نشان کرد نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در آن شرایط یعنی سال 1970 میلادی که حافظ اسد به قدرت رسید و پس از برکناری برخی افسران دروزی از ارتش و بازداشت برخی دیگر و همچنین اعدام ' سلیم حاطوم ' افسر سوری به اتهام براندازی نظام و خیانت ، با این طرح موافقت کرد .

وی افزود : الون در آن زمان به اشکول گفت : ویژگی های خاص دروزی ها ، شمار آنان و همچنین موقعیت جغرافیایی محل سکونتشان باعث می شود شرایط برای اعلام تمرد ضد حکومت سوریه فراهم آید تا پس از آن حکومتی دروزی در این منطقه که در برگیرنده مناطق ' الجبل ' ، ' جولان ' و 'الجلیل' و بخش هایی از رود لیطانی در لبنان است ، فراهم آید وما تلاش می کنیم این دولت با اعلام استقلال اسراییل را به رسمیت بشناسد .

بر اساس اسناد موجود ، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی نامه ای در پاسخ به الون نوشت و گفت : این موضوع را به صورت جدی بررسی می کند و در حال حاضر فرماندهان ارتش با برخی بزرگان محلی در حال مذاکره در این خصوص هستند.

این تاریخ نگار صهیونیست فاش کرد در آن زمان بخش خاورمیانه امور خارجه اسراییل در خصوص امکان پیروزی ارتش اسراییل بر ارتش های عربی اظهار تردید و اعلام کرده بود به همین دلیل باید از شرکای محلی استفاده کرد و امنیت در کشورهای عربی رابر هم زد و چنین تمردهایی در این کشورها به مثابه خنجری زهرآگین بر پشت آن ها خواهد بود و پایه های نظام سوریه را که با اسراییل در حال جنگ است ، سست می کند .

گفتنی است چند روز پیش ' کمال اللبوانی ' یکی از سرکرده های مخالفان سوری از فلسطین اشغالی دیدار کرد .

وی پیش از این گفته بود موافق این است که جولان سوریه به اسراییل داده شود و در مقابل اسراییل نظام بشار اسد را سرنگون کند .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر