۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۲۴
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر فرهنگ مقاومت درک شود ، استکبار نابود می شود.
سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی روز پنجشنبه در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه کتاب ظرفی از نور است گفت: کتاب بر بال فرشتگان و برای خدمت و شناخت به بشریت به زمینیان هدیه شده است.

وی گفت: کتاب خوب دریا دریا نور، علم، رشد، عزت و تعالی است و هر فردی اراده کند می تواند آن را هم صحبت و انیس خود قرار دهد. البته کتاب بد هم شیطانی است و ورق پاره ای است که از سم کشنده ای برخوردار است که دنیای انسان را سیاه و آخرتش را آتش می زند.

سرلشکر فیروز آبادی توضیح داد: کتاب دوست مهربان آدمی است و مقدس است چرا که یا آسمانی است یا از آمیزه های آسمانی برای هدایت و شناخت انسان ها سخن می گوید. کتابی که انسان را راهنمایی و جامعه انسان را روشن کند ارزنده و شایسته تقدیر است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: قلب انسان عاشق نور است و گرایش انسان به نور و روشنی بایستی انسان را به سمت مطالعه کتاب هدایت کند.

وی یاد آوری کرد: مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا سفارش های زیادی را درباره کتاب و کتابخوانی فرموده اند که این هم هدایت نایب امام عصر (عج) در این موضوع مهم است.

سرلشکر فیروز آبادی گفت: بنابراین انسانی که تمایل به فهمیدن، دانستن، کسب دانش، پیشرفت و رشد و پیوستن به معنویات را دارد بایستی رفیق کتاب باشد. تمامی افراد باید در همه سنین دوست و همراه کتاب باشند و در همه موقعیت ها و فرصت های مناسب با این دوست خود هم صحبت و هم کلام شوند.

وی افزود: هیچ فردی نباید خود را از کتاب و کتابخوانی دور کند چرا که کتاب انسان را به سمت تکامل و شناخت هدایت می کند.

سرلشکر فیروز آبادی تاکید کرد: کتاب دفاع مقدس یعنی شرح عشق بازی آحاد ملت ایران با آرمان های اسلام ناب محمدی است. این آثار خاطراتی را از زبان صادق رزمندگان دلیر اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس روایت می کند که شگفت انگیز است و انسان ها را با رشادت های آن دوران آشنا می سازد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین گفت: کاروان راهیان نور هم یک کتاب سمعی و بصری است که بازدید کنندگان مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را با فرهنگ متعالی مقاومت آشنا می سازد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر