۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۸۴
رئیس سازمان پدافند غیرعامل:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: بر خلاف نظرات برخی سیاستمداران که بخش دفاعی نمی‎تواند بازدارندگی ایجاد کند به صراحت می‎گویم که همه بازدارندگی کشور محصول قدرت دفاعی ماست که این مهم ثمره هشت سال دفاع مقدس است.
سردار غلامرضا جلالی ظهر امروز در گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس با محوریت «قافله خورشید» که در کانون طه گرگان برگزار شد، اظهار داشت: اگر لحظه‎ای ضعیف شویم نه تنها آمریکا بلکه سایر دشمنان به ایران حمله می‎کنند.

وی راز ماندگاری ایران اسلامی را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: باید این فرهنگ در کشور بسط و ترویج داده شود و بر اساس آن پیش برویم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از ارزش‎های دفاع مقدس مبتنی بر شناخت آن فرهنگ است، تصریح کرد: اگر این ارزش‎ها در وضع موجود کشور به کار گرفته شود یقینا توفقیات خوبی حاصل خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه دفاع مقدس یک نقطه اوج در تاریخ انقلاب اسلامی است، یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی بخش زیادی از قدرت‎های دنیا در برابر ایران ایستادند اما نتوانستند یک وجب از کشور ما را تصرف کنند که این مهم برگ زرینی از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید حفظ شود، گفت: نباید در این راستا مانند یک سرباز شکست‎ خورده باشیم ما باید به تمامی لحظات حضور در دفاع مقدس چه لحظه پیروزی و چه لحظه شکست افتخار کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یک واقعه عظیم تاریخی است، یادآور شد: اگر محورها و ارزش‎های دفاع مقدس به درستی شناخته شود ارزشمند خواهد بود.

 جلالی با اشاره به اینکه برای شناخت دفاع مقدس باید نگاه کلان‎تری به واقعه داشت، افزود: 400 سال گذشته بعد از دوران صفویه و آغاز دوره قاجاریه هر جنگی که در ایران رخ داد سبب شد تا بخشی از کشور جدا شده و کوچک‌تر شود و این ثمره حکومت شاهان در ایران بود.

 وی با بیان اینکه برخی از لحظات تاریخ پاک یا کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: ایران در جنگ جهانی دوم اعلام بی‎طرفی کرد و کشور در اختیار شاهان خائن و بی‎عرضه بود در آن دوران سه حادثه در کشور روی داد در سال 1914 تعداد 20 میلیون نفر و سال 1920 تعداد 10 میلیون نفر یعنی در مدت شش سال نیمی از جمعیت ایران کشته شدند.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه هیچ کشوری در جنگ جهانی دوم به اندازه ایران تلفات نداشت، گفت: وقوع این حادثه در هیچ کجای تاریخ عنوان نشده است لذا تا زمانی که تاریخ را ندانیم نمی‎توانیم به ارزش‎های دفاع مقدس پی ببریم.

 جلالی با بیان اینکه جنگ تحمیلی دارای سه تصویر است، ادامه داد: ریشه‎ها، دلایل و بهانه‎های جنگ از جمله مواردی بود که جنگ تحمیلی به ایران وارد شد، ریشه جنگ مخالف نظام اسلامی بود چراکه این قطب در مقابل بلوک شرق و غرب بلند شد و آنها می‎خواستند ایران را از بین ببرند.

 وی با بیان اینکه ریشه کینه و دشمنی بین ایران و دشمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دلیل این کینه و دشمنی به خاطر به هم خوردن نظام امنیتی در منطقه بود از سویی دیگر اختلافات مرزی سبب شد تا جنگ تحمیلی به ایران آغاز شود.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه در ادامه جنگ نیز همواره ریشه دشمنی بین ایران و آمریکا وجود داشته و هست، گفت: دشمنی بین ایران و آمریکا کما فی‎السابق است.

 جلالی با بیان اینکه در اوایل جنگ با حداقل آمادگی نسبت به توانمندی‎های گذشته ظرف دو ماه 14 لشکر مهاجم را زمین‎‎گیر کردیم، افزود: همه قدرت‎های دنیا اعم از عراق، غرب، روسیه، فرانسه، آلمان و آمریکا مقابل ایران ایستادند و استراتژی دشمنان این بود که ایران پیروز نظامی نشود.

 وی بیان داشت: در اوایل جنگ مسئولان ما نه تجربه حکومت‎داری داشتند و نه تجربه جنگ و اداره آن را؛ اما امام راحل آرامش را به کشور بازگرداند و جنگ عرب و عجم را به صحنه جنگ اسلام و کفر تبدیل کرد.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) صحنه جنگ را به دانشگاه انسان‎سازی تبدیل کرد، گفت: فضای اسلامی در کشور به وجود آمد و افرادی مانند مهدی باکری و ابراهیم همت رشد کردند و امام بازتولید ارزش‎ها را در صحنه‎های جنگ هدایت می‎کردند.

 جلالی با بیان اینکه در جنگ سه ارتش تشکیل شد، ادامه داد: ارتش بازسازی و نوسازی شد، به فرمان امام راحل بسیج شکل گرفت که قابلیت‎های انکارناپذیری در پایداری انقلاب اسلامی داشت که بخش زیادی از بازدارندگی ناشی از حضور بسیج در همه صحنه‎هاست.

 وی با بیان اینکه ارتش، بسیج و سپاه بازسازی شدند و به بلوغ رسیدند، خاطرنشان کرد: ما در جنگ صاحب یک صنعت نظامی شدیم، صنعت موشکی در قالب نیروی هوا فضا به محورهای اصلی کشور تبدیل شد که همه این پیشرفت‎ها محصول جنگ بوده است.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه استراتژی دفاعی کشور متکی به تولیدات ساخت وزارت دفاع است، گفت: همه محصولات دفاعی در کشور ثمره هشت سال دفاع مقدس است و کشور در این حوزه به خودکفایی رسید.

 جلالی با اشاره به اینکه هدایت‎های مقام معظم رهبری بعد از جنگ سبب شد تا ایران از هفت جنگ نجات پیدا کند، بیان داشت: 6 جنگ در اطراف ایران شکل گرفت که به طور مستقیم و غیرمستقیم، ایران مورد هدف بود که با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بدون جنگیدن در این عرصه‎ها پیروز شدیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر