۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۴۶
رکورد حضور سامانه‌های پدافند موشکی در رژه های نیروهای مسلح با نمایش 22 سامانه پدافندی در مراسم امروز، شکسته شد.
رژه امسال نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه شاهد حضور گسترده یگان های پدافند هوایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و این تعداد قابل توجه که با تنوع زیادی هم همراه بود نشان داد موضوع "پدافند در اولویت اول" یک تاکید عملیاتی و قابل توجه در نیروهای مسلح کشورمان بوده است.

بر این اساس، در رژه امروز که با حضور رییس جمهور کشورمان برگزار شد، دو سامانه پدافند هوایی سوم خرداد مجهز به موشک طائر 2 ب، دو سامانه پدافندی طبس مجهز به موشک طائر-2 س، 4 پرتابگر سامانه مدرن تور ام یک و 4 دستگاه سامانه موشکی رعد از مقابل جایگاه عبور کردند.

رکورد حضور سامانه‌های موشکی پدافند در رژه نیروهای مسلح شکسته شد

در میان سامانه های به نمایش درآمده از ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز، سامانه پدافند هوایی خودکششی سهیل، 2 سامانه پدافندی تلاش 3، 3 فروند موشک اس 200، دو سامانه پدافندی اف ام 80 و 2 فروند سامانه شلمچه هر کدام مجهز به سه فروند موشک حضور داشتند.

البته در میان سامانه های اعلام شده، رادارهای پدافندی چون کاوش، کیهان، فتح 2 و رادار ال پی دی 20 نیز حضور داشتند که تصویری از حضور فتح 2 و ال پی دی 20 در رژه امروز پخش نشد. البته تعداد فوق غیر از انبوه سامانه های پدافندی دوش پرتاب است که به رسم هر ساله، دهها فروند از آن در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر