۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۳۹
معاون سازمان هلال احمر قزوین:
معاون سازمان جمعیت هلال احمر گفت: در ارستای کاهش تلفات ناشی از حوادث غیر مترقبه کارگاه آموزشی ۳۶۰ ساعته پدافند غیر عامل در قزوین برگزار می‌شود.

حکمت اله هاشمی در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در  گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار کرد: در هفته‌ای که پیش رو داریم باید به آموزش تخصصی‌تر امداد رسانان بپردازیم و آن‌ها را برای هر نوع از حوادث آماده کنیم تا در زمان بروز مشکل صدمات ناشی از زمان امدادرسانی به مصدومان به حداقل برسد.

هاشمی درباره نحوه برگزاری این دوره گفت: 2 فاز این دوره که شامل فاز کمک‌های اولیه و تخصصی حوادثی مانند سیل، زلزله، حوادث ناشی از کاربرد مواد شیمیایی و صنعتی و غیره است در طرح درسی 4 ساعته که از هر ارگانی 2 نفر حضور داشت برگزار شده است و در این دوره قصد داریم که طرح درسی را در مدت زمان 360 ساعت که شامل آموزش‌های همگانی و پدافند غیرعامل است برگزار کنیم.

وی افزود: بودجه این طرح از سازمان هلال احمر تهران گرفته شده است و ما باید افراد را با نوع برخورد با حوادث آشنا کنیم، امروز نکته ای که بسیار اهمیت دارد شناخت حوادث است چراکه در شناخت بلایای طبیعی مشکلی اساسی داریم و بهتر است در این مدت زمان 100 نکته در خصوص بلایای طبیعی گفته شود و برای هر نکته تحلیل داشته باشیم و همچنین در این دوره آموزشی به تحلیل و بررسی حوادث رخ داده در سال گذشته بپردازیم.

هاشمی درمورد تبلیغات شهری و حیطه‌ایی توسط دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: بهتر است که این تبلیغات در حوزه امداد و نجات و درباره آموزش همگانی مردم در برخورد با حوادث باشد و این کار را در رادیو و تلوزیون پوشش داد تا از این طریق نیز اثرات ناشی از حوادث کاهش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر