۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۳۸
استاندارگیلان:
نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: توجه به پدافند غیرعامل در آمایش سرزمین و برنامه های توسعه محور، اهمیت بسیاری دارد.
' محمدعلی نجفی' در نشست شورای پدافند غیر عامل استان گیلان با تشریح اهمیت حیاتی توجه به اصول پدافند غیرعامل در مباحث آمایش سرزمین افزود: در تدوین رویکردهای آمایش سرزمین و برنامه های توسعه استان، باید به اصول پدافند غیرعامل توجهی ویژه و اثرگذار شود.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در سطح استان و دستگاه های اجرایی، نیازمند فرهنگ سازی برای نهادینه کردن این موضوع است.

استاندار گیلان تصریح کرد: مباحث آموزشی در این مسئله نیازمند تحول اساسی است.

وی بیان داشت: برای آمادگی همیشگی دفاع از کشور توجه به پدافند غیرعامل انکارناپذیر است.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که به بکارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره گیری از فعالیت های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه های امن می باشد.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها، صنایع و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری ایفا کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر