۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۳۱
رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: صنایع لبنی از اول مهر حق استفاده از چربی گیاهی را ندارد و این صنایع باید پروانه های خود را اصلاح کنند.
به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر رسول دیناروند افزود: وقتی قرار است چربی گیاهی از لبنیات پرچرب حذف شود به معنای آن است که چربی طبیعی شیر جایگزین می‌شود. این موضوع به مسئولان صنعت لبنیات ابلاغ شده است و از اول مهر اجرایی می‌شود.

وی موضوعات مطرح شده درخصوص جایگزینی چربی حیوانی به جای روغن گیاهی پالم را نادرست خواند و اضافه کرد: منظور از چربی، همان چربی شیر است که از آن کره، خامه و دیگر محصولات لبنی تهیه می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: مطرح شدن افزایش میزان مصرف روغن پالم در کشور، منجر به کاهش300 هزار تنی  واردات این روغن در کشور و همچنین کاربرد چربی گیاهی در شیر و لبنیات به طور کلی حذف شد.

دکتر دیناروند با اعلام این که با بازرسی مستمر از صنایع لبنی، وضع کنونی نسبت به شش هفته قبل بسیار بهتر شده است افزود: امنیت غذایی مردم به هیچ وجه از دید متولیان سلامت مسکوت نخواهد ماند و بازرسی ها همچنان و با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های مندرج در قانون، همچون نظارت مردمی در حوزه سلامت به عنوان عنصر مکمل، می تواند ابزاری کارآمد باشد به نحوی که همه، برخورداری مثبت از نتایج خدمات دولت به ویژه در حوزه سلامت را احساس کنند.

رییس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: ذائقه مردم به چربی، شیرینی و شوری عادت کرده است و صنایع تولیدی مواد غذایی نیز به جای ایجاد تنوع در تولیدات خود به سمت مصرف زیاد چـربی که ذائقه مردم آن را می پسندند، رفته اند.

دکتر دیناروند گفت: همچنین یکی از مشکلات سرانه کم مصرف شیر در کشور این است که تنوع در تولید نداریم یعنی به چند محصول خاص توجه می شود و به سمت مصرف زیاد چربی رفته ایم اما تاکید وزارت بهداشت همچنان بر استفاده از محصولات لبنی کم چرب است.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، همه شرکت‌های لبنی تا پایان شهریور فرصت دارند تا پروانه خود را اصلاح کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر