۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۰۵
استاندار اردبیل:
جلسه شورای پدافند غیر عامل استان باحضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط درسالن شیخ صفی استانداری برگزارشد.
دراین جلسه استاندار اردبیل اهمیت پدافند غیرعامل را یاد آورشد و گفت : پدافند غیر عامل کاهش دهنده آسیب های جامعه بدون استفاده از اقدامات نظامی و با بهره برداری از کارهای فنی و مدیریتی است که به مدیران کمک می کند در شرایط گوناگون و بحرانی همانند سیل  و زلزله و سایر حوادث غیرطبیعی آمادگی لازم را داشته باشند .
مجید خدابخش بابیان این که حفاظت از جان مردم در برابر تهدید های احتمالی و تضمین خدمات ضروری مورد نیاز آنها در شرایط بحرانی و تهدیدات از جمله  وظایف شورای پدافند  غیر عامل می باشد ، افزود: کاربرد پدافند غیر عامل امروزه در تمام حوزه های اقتصادی ، فرهنگی ، عمرانی ، سیاسی و تحولات اجتماعی مشهود است  و برای دست یابی به امنیت لازم در حوزه های مختلف باید به این موضوع  توجه  ویژه ای داشته باشیم .
رییس شورای پدافند غیر عامل استان با اشاره به این که پدافند غیر عامل درکاهش بروز حوادث غیر مترقبه  نقش اساسی دارد تصریح کرد : پدافند  غیرعامل یکی از آیتم های ضروری اجرای هر پروژه  براساس قانون ودستورالعمل موجود است که باید درطراحی واجرای طرح  های حساس و مهم و نیز تاسیسات زیربنایی ، ساختمان های حساس و حیاتی و مراکز مهم که فعالیت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است لحاظ شود.
وی ادامه داد : کارگروه های زیرمجموعه  این شورا نیز بایستی با در نظر گرفتن  دستورالعمل  اقدامات و عملکرد  خود را در چارچوب شرح  وظایف تعیین شده انجام دهند.
استاندار اردبیل با اشاره به مشکلات  ناشی از قطعی خدمات در زمان وقوع  بحران خاطرنشان کرد:  دستگاه  های خدمات رسان باید به این مسئله دقت نظر داشته باشند که اگر براثر حادثه ای در ارایه خدمات این دستگاه ها خللی ایجادشد و یاحتی خدمات رسانی قطع شد چه حرکتی باید در پیش گرفته شود تا در زندگی و امنیت  و آسایش مردم مشکل بوجود نیاید .
سپس مدیران  دستگاه های آب و فاضلاب شهری و سازمان صنعت ، معدن  و تجارت  استان به ترتیب گزارشی از اقدامات و عملکرد  خود در حوزه  شورای پدافند  غیر عامل از جمله ارتقای سیستم  امنیت سایبری شبکه  داخلی شرکت  با خرید و نصب نرم افزارهای موجود ،  اجرای اصول  اولیه پدافند  غیر عامل  در تاسیسات ، شناسایی و اولویت بندی صنایع  مهم در گروه  های مختلف و دوگانه  سوز نمودن  برخی نانوایی ها ارایه کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر