۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۰۲
رییس پدافند غیرعامل
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رویکرد جدید پدافند غیرعامل کشور در دولت تدبیر و امید، گنجاندن مفاهیم و اصول پدافند غیرعامل در ذات نظام برنامه ریزی است.
سردار 'غلامرضا جلالی' در سمنان افزود: در این رویکرد به دنبال این هستیم که اگر برنامه ای برای کشور تدوین می شود، در داخل همان برنامه کاهش آسیب پذیری، ارتقای امنیت و تداوم کارکردها تضمین شود.

وی با اشاره به درک خوب وزیران در دولت تدبیر و امید نسبت به پدافند غیرعامل، تصریح کرد: در دولت گذشته در برخی حوزه ها در برابر پدافند غیرعامل مقاومتهایی وجود داشت و درک درستی از آن نبود ولی در دولت یازدهم با این مشکل مواجه نیستیم.

وی با اشاره به تاکید سازمان پدافند غیرعامل بر امر آموزش، از وجود نزدیک به یک هزار و 200 دانش آموخته در رشته و گرایشهای مختلف مربوط به پدافند غیرعامل در کشور در چهار سال اخیر خبر داد و افزود: 65 دانشجو امسال در مقطع دکتری در رشته های پدافند غیرعامل تحصیل می کنند.

جلالی با اشاره به تقسیم بندی آموزشهای پدافند غیرعامل به آموزشهای طولی و عرضی، اظهار کرد: آموزشهای عرضی در پنج سطح از مدیران عالی تا کارشناسان دستگاه های اجرایی، و آموزشهای حضوری و از راه دور را شامل می شود.

وی ادامه داد: در بخش آموزش های طولی نیز 9 رشته در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسیده و در حال اجراست و در چهار رشته مهندسی معماری و پدافند غیرعامل، سازه و پدافندغیرعامل، گرایش طراحی صنعتی و گرایش سی. سی. دی که شاخه ای میان رشته ای بین شیمی و فیزیک است، دانشجو پذیرش می شود.

وی گفت: رشته های مدیریت بحران در برابر تهدید، رشته پدافند غیرعامل و امنیت ملی ویژه کارکنان حراست دستگاههای اجرایی و به تازگی رشته پدافند غیرعامل و رسانه برای اولین بار در مقطه کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه رشته پدافند سایبری در دو دانشگاه امام حسین (ع) و مالک اشتر راه اندازی شده است، اضافه کرد: سه رشته دکتری شامل مدیریت استراتژیک و راهبردی پدافند غیرعامل، اقتصاد مقاومتی و پدافند سایبری برای اولین بار در دانشگاه عالی دفاع ملی مصوب شده اند.

جلالی افزود: در آموزش های عمومی نیز تلاش شده با تهیه کتاب و گنجاندن متون پدافند غیرعامل در نظام درسی آموزش و پرورش و دانشگاه ها، جامعه آشنایی بیشتری با این اصول پیدا کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار امیدواری کرد: با توجه به نبود پیوند بین اصول پیش بینی های دفاعی در برنامه های توسعه ای کشور، در برنامه ششم توسعه تلفیق مطلوبی در این موضوع برای ایجاد توسعه پایدار در برابر تهدید ایجاد شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر